Trafne prognozy popytu wyliczane automatycznie przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki.Łatwe w obsłudze narzędzie niewymagające wiedzy eksperckiej.
Wybór strategii zarządzania zapasami pozwalajacej na zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów zapasów. Monitorowanie efektywności i analiza what-if.
Automatyczne sprawdzanie zapotrzebowania i generowanie zamówień zakupu przy uwzględnieniu warunków handlowych dostawców.
Zarządzanie zapasami w strukturze wieloodziałowej i wielomagazynowej.
Przychody Twojej firmy wzrosną dzięki temu, że: zapewniamy wymagany poziomu dostępności towarów - Never Out Of Stock, oraz minimalizujemy ryzyko wystąpienia utraconej sprzedaży
Obniżymy koszty Twojej firmy dzięki: dostosowaniu poziomu zapasów do prognozowanego popytu oraz redukcji kosztów odnawiania zapasów i magazynowania
Obniżymy poziom kapitału zamrożonego w zapasach Twojej firmy dzięki optymalizacji zapasów umożliwiamy redukcję poziomu zapasów nawet o 30%
Pomożemy Ci zwiększyć wydajność pracowników i zaoszczędzić nawet do 80% czasu potrzebnego na planowanie sprzedaży i uzupełnianie zapasów poprzez automatyzację zamawiania
Wyniki, których nie osiągniesz przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych. Dowiedz się, jak poprawić wyniki swojej firmy z ProLogistica Soft.
Prognozowanie naiwne jest najprostszą metodą oszacowania przyszłych wartości. W tym przypadku przyjmujemy, że wybrana obserwacja z ustalonego okresu historycznego stanowi najlepszą prognozę dla przyszłej (nieznanej) wartości szeregu czasowego.
Przy wykorzystaniu średniej ruchomej prognoza konstruowana jest poprzez uśrednienie wartości szeregu dla kilku okresów i wykorzystanie wartości średniej jako prognozy dla kolejnego okresu. Dzięki temu możliwe jest zredukowanie (wygładzenie) fluktuacji, które pojawiły się w tym okresie.
Podstawową ideą wygładzania wykładniczego jest przypisanie obserwacjom z poprzednich momentów w czasie wykładniczo zanikających wag. Dzięki temu, obserwacje z ostatnich okresów mają większy wpływ na prognozę niż wcześniejsze obserwacje historyczne.
W praktycznie każdym przedsiębiorstwie istnieje hierarchia. Dotyczy ona również sprzedaży. Możemy ją przedstawiać jako całość, na poziomie grup i podgrup produktów, poszczególnych produktów, indeksów/SKU/rodzajów opakowań. Hierarchie produktów możemy umieścić w poszczególnych regionach, centrach dystrybucji, halach produkcyjnych, możemy przypisać sprzedaż do poszczególnych odbiorców, etc. W ten sposób może powstać wielopoziomowa hierarchia.
Przedział ufności prognozy to zakres, w którym z pewnym zadanym prawdopodobieństwem będzie leżała wartość, którą prognozujemy. Na przykład, jeśli dla całkowitej sprzedaży pewnego produktu w przyszłym miesiącu 95-procentowy przedział ufności prognozy wynosi od 252 do 266, to oznacza, że z prawdopodobieństwem 95% sprzeda się co najmniej 252 i co najwyżej 266 sztuk tego produktu.
Ponieważ prognozowane wartości dotyczą przyszłości, nie jest możliwe stwierdzenie, na ile dokładne są obecne prognozy. Ich dokładność będzie można stwierdzić dopiero, kiedy znane już będą rzeczywiste wartości.
W praktyce biznesowej często obserwujemy zjawiska, które nie zachowują ciągłości w czasie. Przykładem mogą być dane sprzedażowe produktu, który nie był sprzedawany codziennie, ale co kilka dni lub rzadziej. W takim szeregu czasowym występuje wówczas wiele zer i to one są wartością dominującą więc standardowe metody prognozowania nie sprawdzają się zatem trzeba zastosować inne metody - dostosowane do szeregów rzadkich, takie jak m.in. metoda Crostona.
Metodologia ta jest intensywnie rozwijana i wykorzystywana przez amerykańskie urzędy statystyczne oraz liczne instytucje na świecie. Potrafi ona uwzględnić wiele różnych struktur niedających się zaobserwować podczas zwykłej wizualnej analizy m.in. trendy, wahania sezonowe, obserwacje odstające etc.
(s,Q) - metoda poziomu zapasu wyznaczającego moment zamawiania, (S,T) - metoda stałego cyklu zamawiania, (s,T) - metoda poziomu zapasu wyznaczającego moment zamawiania w stałych cyklach zamawiania, (s,S) - metoda minimum maksimum, Metoda Wagnera-Withina, Metoda Silvera-Meala.
Odpowiednio dokonana klasyfikacja pozwala na łatwiejsze zarządzanie towarami magazynowymi, dostosowywanie poziomów bezpieczeństwa oraz innych parametrów modeli. Dzięki niej wiemy, na które produkty należy zwrócić większą uwagę.
Klasyfikacja popytu jest wciąż otwartym zagadnieniem. W literaturze można odnaleźć m.in. popularne klasyfikacje Williams'a oraz Eaves'a, jednak nie są to wcale najlepsze rozwiązania. Twórcy Prologistica Opti proponują podejście, które bardziej odpowiada systematyce metod prognozowania wykorzystywanych w silniku Trend.
Poziom dostępności towarów, nazywany też często poziomem obsługi klienta, określa prawdopodobieństwo, z którym w danej jednostce czasu zapasy nie zostaną wyczerpane i zaspokojony będzie cały popyt.
Na koszty zapasów składają się wszystkie koszty związane z utrzymaniem zapasów poniesione w określonej jednostce czasu. Najczęściej są one wyrażane jako procent wartości zapasu.
Czas realizacji zamówienia można definiować na wiele sposobów, jednak na potrzeby zarządzania zapasami wygodnie jest określać w ten sposób czas, jaki upływa pomiędzy złożeniem zamówienia, a odnowieniem dostępności zamówionych towarów po ich otrzymaniu od dostawcy, umieszczeniu w magazynie i udostępnieniu dla klientów.
Co składa się na proces odnawiania zapasów? Odnawianie zapasów jest to proces uzupełniania magazynów w celu utrzymania podaży towarów.
Naszą misją jest wspieranie przedsiębiorstw w doskonaleniu procesu zarządzania zapasami.
Oferujemy autorski pakiet oprogramowania ProLogistica, ale nasze wsparcie wykracza znacznie poza dostarczanie oprogramowania. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami, pomagamy w projektowaniu procesu i ocenie jego efektywności. Możemy z dumą powiedzieć, że zdobyte do tej pory doświadczenie czyni nas wiodącymi ekspertami w dziedzinie zarządzania zapasami.
Wyliczamy prognozy popytu i dobieramy strategię zarządzania zapasami, która pozwala obniżyć koszty utrzymania zapasu i zwiększyć sprzedaż. Dobre wyniki osiągamy dzięki wykorzystaniu zaawansowanych metod statystyki i uczenia maszynowego. Nasze rozwiązanie to jednak nie tylko optymalizacja zapasów, ale też automatyzacja procesu odnawiania zapasów i zwiększenie jego przejrzystości.
Plastics Group Sp.z o.o.
„Oprogramowanie stworzone przez firmę ProLogistica wybraliśmy ze względu na udokumentowane osiągi generujące konkretne, oczekiwane korzyści, wiarygodny zespół wdrożeniowy oraz dobry stosunek jakości do ceny.
Proces implementacji szytego na miarę naszych potrzeb produktu przebiegał zgodnie z założonym harmonogramem i na każdym jego etapie moglibyśmy liczyć na wsparcie ze strony ProLogistica również w sytuacjach gdzie konieczne były dalsze, nieplanowane wcześniej modyfikacje.
Bieżącą współpracę odbieram jako wręcz modelowy przykład synergii w biznesie gdzie wkład obu stron pozwala nie tylko generować obecne przewagi i korzyści biznesowe ale również proaktywnie rozwijać oprogramowanie na przyszłość.”
/-/ Marek Bielecki
GENERALNY KONSULTANT ds. LOGISTYKI I SPRZEDAŻY
AMTRA Sp z o.o.:
„Amtra Sp. z o.o. współpracuje z ProLogistica Soft Sp. z o.o. w następujących obszarach:
Zakupione oprogramowanie ProLogistica stanowi gotowe narzędzie obsługujące wszystkie wyżej wymienione zakresy. Procesy wykonywane są przez system automatycznie, dzięki czemu użytkownik może skupić się na zarządzaniu wyjątkami. Zespól ProLogistica tworzą ludzie kompetentni, otwarci na potrzeby klienta, zaangażowani w realizowany projekt.
Rekomendujemy ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako firmę rzetelną, godną zaufania i przyjazną klientowi.”
/-/ Tomasz Markusik
PROKURENT
HERMON Sp. z o.o.
„Współpracujemy z ProLogistica Soft Sp. zo.o. z siedzibą we Wrocławiu, w zakresie prognozowania popytu, optymalizacji zapasów magazynowych towarów i wyrobów gotowych oraz automatyzacji procesów zamawiania i odnawiania zapasów.
Prace wykonywane przez pracowników ProLogistica Soft Sp. z o.o. cechują się starannością i rzetelnością.
Możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako partnera kompetentnego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do realizowanych zadań oraz szybko reagującego na potrzeby Klienta.”
/-/ Wojciech Tyc
DYREKTOR
PERS Sp. z o.o.
„Firma Pers sp .z o.o. współpracuje z firmą ProLogistica Soft Sp. z o.o. od 2016 roku.
Z przyjemnością informujemy, ze współpraca z firmą ProLogistica Soft Sp.z o.o., wysoki poziom obsługi oraz dyspozycyjność, spełniły nasze oczekiwania możemy polecić firmę ProLogistica Soft ,
jako rzetelnego i wiarygodnego partnera.”
/-/ Joanna Gancarz
KOORDYNATOR DS.ZAMÓWIEŃ
Igepa Polska Sp. z o.o.
„Informujemy, że firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. współpracuje z firmą Igepa Polska Sp. z.o.o. w zakresie usług systemu zarządzania i prognozowania popytu. Współpraca między naszymi przedsiębiorstwami układna się bardzo dobrze, utworzone narzędzie informatyczne zostało skrojone na miarę indywidualnych potrzeb naszej Spółki. System jest dla nas dużym wsparciem w codziennych analizach stanów magazynowych oraz przy automatyzacji lokowania zamówień.
Na podstawie naszych doświadczeń, możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako solidnego i sprawdzonego partnera biznesowego.”
/-/ Agnieszka Woźniak
KIEROWNIK DZIAŁU ZAKUPÓW
Zellandia Sp.z o.o.
“Zeelandia Sp. z o.o. korzysta z oprogramowania firmy ProLogistica Soft Sp.z o.o. w zakresie prognozowania popytu dla celów planowania zakupów i produkcji.
Rozwiązanie dostarczone przez firmę ProLogistica jest kompletnym i przyjaznym w obsłudze narzędziem wspomagającym naszą codzienną pracę. Bieżąca współpraca nacechowana jest fachowością i profesjonalizmem a pracownicy firmy ProLogistica szybko i rzetelnie reagują na zgłaszane problem.
Rekomendujemy firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o. jako partnera biznesowego elastycznie i indywidualnie podchodzącego do potrzeb klienta.”
/-/ Mariusz Glaza
SZEF DZIAŁU IT