ProLogistica Soft - system do zarządzania zapasami i prognozowania popytu dla producentów oraz dystrybutorów
PROGNOZOWANIE POPYTU

Trafne prognozy popytu wyliczane automatycznie przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki.Łatwe w obsłudze narzędzie niewymagające wiedzy eksperckiej.

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI

Wybór strategii zarządzania zapasami pozwalajacej na zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów zapasów. Monitorowanie efektywności i analiza what-if.

AUTOMATYZACJA ZAMAWIANIA

Automatyczne sprawdzanie zapotrzebowania i generowanie zamówień zakupu przy uwzględnieniu warunków handlowych dostawców.

ZARZĄDZANIE WIELOODDZIAŁOWE

Zarządzanie zapasami w strukturze wieloodziałowej i wielomagazynowej.

 

ProLogistica Soft to elektroniczny ekspert – planuj skutecznie, zwiększaj zyski i kreuj sukces!

Zamów prezentacje

KLUCZOWE KORZYŚCI

Kluczowe korzyści jakie osiągniesz wdrażając oprogramowania ProLogistica Soft
Go to Wzrost osiąganych przychodów

WZROST OSIĄGANYCH PRZYCHODÓW DO 9%

Przychody Twojej firmy wzrosną dzięki temu, że: zapewniamy wymagany poziomu dostępności towarów - Never Out Of Stock, oraz minimalizujemy ryzyko wystąpienia utraconej sprzedaży

Go to OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAPASÓW

OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAPASÓW

Obniżymy koszty Twojej firmy dzięki: dostosowaniu poziomu zapasów do prognozowanego popytu oraz redukcji kosztów odnawiania zapasów i magazynowania

Go to Obniżenie poziomu kapitału obrotowego

Obniżenie poziomu zamrożonego kapitału

Obniżymy poziom kapitału zamrożonego w zapasach Twojej firmy dzięki optymalizacji zapasów umożliwiamy redukcję poziomu zapasów nawet o 30%

Go to ZWIĘKSZANIE WYDAJNOŚCI, OSZCZĘDNOŚĆ CZASU PRACY

ZWIĘKSZANIE WYDAJNOŚCI, OSZCZĘDNOŚĆ CZASU PRACY

Pomożemy Ci zwiększyć wydajność pracowników i zaoszczędzić nawet do 80% czasu potrzebnego na planowanie sprzedaży i uzupełnianie zapasów poprzez automatyzację zamawiania

Funkcjonalności, jakich nie mają systemy ERP.

Wyniki, których nie osiągniesz przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych. Dowiedz się, jak poprawić wyniki swojej firmy z ProLogistica Soft.

Prognozowanie szeregów rzadkich

PROGNOZOWANIE SZEREGÓW RZADKICH

W praktyce często obserwujemy zjawiska, które nie zachowują ciągłości w czasie. Struktura danych nie jest regularna, istnieją wartości dominujące oraz duża zmienność. Przykładem mogą być dane sprzedażowe produktu, który nie był sprzedawany codziennie, ale co kilka dni lub rzadziej. W takim szeregu czasowym występuje wówczas wiele zer i to one są wartością dominującą, nie jest on spójny i standardowe metody prognozowania przestają być skuteczne.

W takiej sytuacji należy szukać innych metod - dostosowanych do szeregów rzadkich. W aplikacji firmy Prologistica używamy trzech algorytmów wyspecjalizowanych w prognozowaniu tego typu przypadków. Jest to występująca w literaturze metoda Crostona oraz dwa autorskie algorytmy: PDF oraz Schodkowy.

METODA CROSTONA

Algorytm ten jest znaną w literaturze metodą dekompozycji szeregu rzadkiego na dwa inne szeregi. Jeden z nich to szereg odstępów między kolejnymi sprzedażami, a drugi - wielkości tych sprzedaży. W ten sposób unikamy negatywnego wpływu dużej ilości zer.

W optymalizacji stanów magazynowych należy zwrócić uwagę na odpowiednie wykorzystanie takich prognoz. Przykładowo, jeśli prognozą następnej sprzedaży jest 300 sztuk, a prognozą czasu oczekiwania na sprzedaż jest 10 dni, to wówczas możemy uznać, że prognoza na każde kolejne 10 dni to wartość 30 sztuk (zamiast przyjmować na 9 dni same zera, a dziesiątego dnia 300 sztuk). Nie jest to w praktyce raczej możliwe, ale w teorii zapasów pozwala utrzymać część zapasu w magazynie i chroni przed spadkiem poziomu obsługi klienta.

METODA PDF

Algorytm ten jest najskuteczniejszy w przypadku danych, które nie charakteryzują się widoczną sezonowością ani występującym w nich trendem, innymi słowy wykorzystywany jest głównie wtedy, gdy wartości są w miarę ustabilizowane wokół pewnego poziomu. Główną ideą metody jest dopasowanie – na podstawie zaawansowanych testów, rozkładu prawdopodobieństwa do danych. Gdy żaden rozkład nie okaże się skuteczny, wówczas stosujemy techniki bootstrapowe.

METODA SCHODKOWA

Ideą tego algorytmu jest agregacja danych i wykorzystanie faktu, że podczas grupowania danych, zmniejsza się rzadkość szeregu. Szereg rzadki przedstawiający dzienną sprzedaż zagregowany do miesięcy będzie znacznie bardziej ciągły, przez co możliwy do prognozowania klasycznymi metodami takimi jak ARIMA.

Poprzedni szereg wraz z prognozą po agregacji 

Możemy dzięki temu uwzględniać sezonowość i występowanie tendencji rozwojowych w danych, których nie było widać w niższej agregacji.

Ten sam szereg ponownie w agregacji dziennej wraz z uzgodnioną prognozą 

Bardzo ważną kwestią jest odpowiednia interpretacja takich prognoz. W podejściu klasycznym dla szeregów ciągłych, celem było wygenerowanie prognoz, które jak najlepiej oddałyby wizualny charakter przyszłych wartości. W przypadku szeregów rzadkich nie jest to możliwe. Dlatego możliwą strategią takiego prognozowania są prognozy płaskie w danych okresach. Nie można dokładnie przewidzieć kiedy po wielu tygodniach braku sprzedaży, w końcu ona nastąpi i jakiej będzie wielkości. Można jednak przewidzieć sumę sprzedaży w danym okresie i rozłożyć ją w określony sposób na dni. Ma to szczególne znaczenie w procesie optymalizacji zapasów - potrzebujemy pewną małą ilość zapasów na każdy dzień (mimo, że sprzedaż nie występuje) ale w ten sposób, gdy w końcu nastąpi duża sprzedaż - będziemy na to przygotowani.

Młodszy specjalista ds. sprzedaży

W ZWIĄZKU Z DYNAMICZNYM ROZWOJEM POSZUKUJEMY OSOBY NA STAŻ NA STANOWISKU

MŁODSZY SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY

Odbywając praktykę w firmie ProLogistica Soft Student będzie miał możliwość znacznego rozwinięcia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu działalności handlowej,
a w szczególności:

  • sporządzanie notatek z rozmów handlowo-biznesowych
  • zdobywanie i gromadzenie informacji o potencjalnych klientach
  • zdobywanie i gromadzenie informacji o osobach decyzyjnych u potencjalnych klientów
  • telefoniczny kontakt z klientem – pozyskiwanie klientów, telefoniczne rozpoznawanie potrzeb klientów i doradztwo w zakresie produktów oferowanych przez ProLogistica Soft, potwierdzanie spotkań itp.
  • uczestnictwo w opracowaniu lepszego przekazu firmowej strony internetowej i redagowanie zawartych w niej treści
  • opracowywanie informacyjnych materiałów marketingowych
  • zdobyte doświadczenie Student będzie mógł  wykorzystać w handlu B2B oraz na menedżerskich stanowiskach w przyszłych organizacjach. Student zapozna się z elementami metodologii sprzedaży CCS.

Jeśli masz minimum średnie wykształcenie, umiesz współpracować w zespole, łatwo nawiązujesz kontakty z innymi, jesteś pomysłowy/a i chcesz zdobywać wiedzę, masz doświadczenie w pracy na stanowisku związanym ze sprzedażą telefoniczną , będzie to dodatkowym atutem, …to złóż swoje CV!

Osoba, która wykaże się predyspozycjami do pracy w dziale handlowym oraz efektami pracy podczas stażu, może liczyć na zatrudnienie.

Zastrzegamy sobie prawo do udzielania odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty.

 

Zgodnie z art. 13 RODO* informuję, iż administratorem Twoich danych jest firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. ul. Dzielnicowa 21.

Dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a RODO* oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. i usuwane po jej zakończeniu..
W przypadku wyrażenia przez Ciebie wyraźnej i dobrowolnej zgody będziemy te dane przetwarzać dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Wymagane będzie podanie poniższej klauzuli:
„Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji”
 
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie poprzez kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
 
* RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

Telemarketer

Zespół ProLogistica Soft tworzą matematycy, ekonomiści, statystycy oraz programiści i konsultanci techniczni. Produkujemy i wdrażamy systemy informatyczne do optymalizacji stanów magazynowych, trafnego prognozowania popytu i planowania sprzedaży.

W ZWIĄZKU Z DYNAMICZNYM ROZWOJEM POSZUKUJEMY TELEMARKETERA

Oferujemy:

  • Atrakcyjne warunki zatrudnienia
  • Niezbędne narzędzia pracy
  • Profesjonalne wdrożenie do pracy oraz szkolenia produktowe i sprzedażowe
  • Możliwość rozwoju i awansu w strukturze działu sprzedaży
  • Zatrudnienie na podstawie umowy zlecenie/umowy o pracę
  • Szansę na rozwój i realizację celów zawodowych w dynamicznie rozwijającej się organizacji;
  • Pracę w miłej, niekorporacyjnej atmosferze.

Opis stanowiska:

  • Telefoniczny kontakt z Klientami (prowadzenie kampanii pozyskaniowych)
  • Telefoniczne rozpoznawanie potrzeb klientów i doradztwo w zakresie produktów oferowanych przez ProLogistica Soft
  • Obsługa korespondencji mailowej, wprowadzanie danych do systemu CRM
  • Dbanie o rozwój, wielkość i jakość sprzedaży
  • Monitoring rynku i konkurencji
  • Budowanie profesjonalnych i długofalowych relacji z klientami.

Nasze oczekiwania:

  • Zaangażowanie i determinacja w realizacji celów;
  • Wysoka komunikatywność i nastawienie na pracę z ludźmi.
  • Zaradność
  • Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku
  • Wykształcenie minimum średnie
  • Kultura osobista
  • Znajomość obsługi komputera.

 

Zgodnie z art. 13 RODO* informuję, iż administratorem Twoich danych jest firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. ul. Dzielnicowa 21.

Dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a RODO* oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. i usuwane po jej zakończeniu..
W przypadku wyrażenia przez Ciebie wyraźnej i dobrowolnej zgody będziemy te dane przetwarzać dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Wymagane będzie podanie poniższej klauzuli:
„Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji”
 
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie poprzez kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
 
* RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

Czas realizacji zamówienia

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Co rozumiemy przez określenie "czas realizacji zamówienia"?

Czas realizacji zamówienia można definiować na wiele sposobów, jednak na potrzeby zarządzania zapasami wygodnie jest określać w ten sposób czas, jaki upływa pomiędzy złożeniem zamówienia, a odnowieniem dostępności zamówionych towarów po ich otrzymaniu od dostawcy, umieszczeniu w magazynie i udostępnieniu dla klientów.


Długość czasu realizacji zamówienia często bardzo różni się w zależności od dostawcy i może się wahać od kilku godzin, kiedy zamówienie realizowane jest u lokalnego dostawcy, do kilku miesięcy na przykład w przypadku oczekiwania na dostawę towarów produkowanych w Azji.

Czas realizacji zamówienia w zarządzaniu zapasami

Czas realizacji zamówienia jest to wartość niezwykle istotna dla zarządzania zapasami. W celu wyznaczenia dobrego harmonogramu zamawiania konieczna jest bowiem umiejętność oszacowania ilości towaru, jaki będzie potrzebny od momentu złożenia zamówienia do chwili, gdy zamówiony towar będzie można udostępnić klientom.

Im dłuższy jest czas realizacji zamówienia tym istotniejsze są trafne prognozy popytu. Rzeczywiście, w momencie kiedy towar dostarczany jest prawie natychmiast, każdą niefortunną dezycję można skorygować w ciągu kilku dni. W przypadku natomiast dostaw zamorskich, przedsiębiorca może ponosić konsekwencje swoich błędów przez pół roku lub nawet dłużej.

Zmienność czasu realizacji zamówienia

Często zdarza się, że czas realizacji zamówienia nie jest stały, a opóźnienia mogą wynikać między innymi z wyczerpania zapasów u dostawcy. Z tego względu bardzo istotne jest utrzymywanie historii czasów realizacji dla poszczególnych zamówień, co pozwala na prognozowanie tych czasów i w efekcie na skuteczniejsze zarządzanie zapasami.

 

O NAS

Zespół ProLogistica Soft

Naszą misją jest wspieranie przedsiębiorstw w doskonaleniu procesu zarządzania zapasami.

Oferujemy autorski pakiet oprogramowania ProLogistica, ale nasze wsparcie wykracza znacznie poza dostarczanie oprogramowania. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami, pomagamy w projektowaniu procesu i ocenie jego efektywności. Możemy z dumą powiedzieć, że zdobyte do tej pory doświadczenie czyni nas wiodącymi ekspertami w dziedzinie zarządzania zapasami.

Wyliczamy prognozy popytu i dobieramy strategię zarządzania zapasami, która pozwala obniżyć koszty utrzymania zapasu i zwiększyć sprzedaż. Dobre wyniki osiągamy dzięki wykorzystaniu zaawansowanych metod statystyki i uczenia maszynowego. Nasze rozwiązanie to jednak nie tylko optymalizacja zapasów, ale też automatyzacja procesu odnawiania zapasów i zwiększenie jego przejrzystości.

NASI KLIENCI

 

pers   pers   meble zing postal zeelandia flhf   3w  agata profixpekpolck-complex.pngpcmtadmar

Opinie klientów

Plastics Group Sp.z o.o.

„Oprogramowanie stworzone przez firmę ProLogistica wybraliśmy ze względu na udokumentowane osiągi generujące konkretne, oczekiwane korzyści, wiarygodny zespół wdrożeniowy oraz dobry stosunek jakości do ceny.

Proces implementacji szytego na miarę naszych potrzeb produktu przebiegał zgodnie z założonym harmonogramem i na każdym jego etapie moglibyśmy liczyć na wsparcie ze strony ProLogistica również w sytuacjach gdzie konieczne były dalsze, nieplanowane wcześniej modyfikacje.

Bieżącą współpracę odbieram jako wręcz modelowy przykład synergii w biznesie gdzie wkład obu stron pozwala nie tylko generować obecne przewagi i korzyści biznesowe ale również proaktywnie rozwijać oprogramowanie na przyszłość.”

/-/ Marek Bielecki

GENERALNY KONSULTANT ds. LOGISTYKI I SPRZEDAŻY

AMTRA Sp z o.o.:

„Amtra Sp. z o.o. współpracuje z ProLogistica Soft Sp. z o.o. w następujących obszarach:

  • automatycznego prognozowania popytu dla celów planowania produkcji, prognozowania sprzedaży i planowania zaopatrzenia
  • optymalizacji stanów magazynowych towarów i wyrobów gotowych
  • automatyzacji procesu zamawiania

Zakupione oprogramowanie ProLogistica stanowi gotowe narzędzie obsługujące wszystkie wyżej wymienione zakresy. Procesy wykonywane są przez system automatycznie, dzięki czemu użytkownik może skupić się na zarządzaniu wyjątkami. Zespól ProLogistica tworzą ludzie kompetentni, otwarci na potrzeby klienta, zaangażowani w realizowany projekt.

Rekomendujemy ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako firmę rzetelną, godną zaufania i przyjazną klientowi.”

/-/ Tomasz Markusik

PROKURENT

HERMON Sp. z o.o.

„Współpracujemy z ProLogistica Soft Sp. zo.o. z siedzibą we Wrocławiu, w zakresie prognozowania popytu, optymalizacji zapasów magazynowych towarów i wyrobów gotowych oraz automatyzacji procesów zamawiania i odnawiania zapasów.

Prace wykonywane przez pracowników ProLogistica Soft Sp. z o.o. cechują się starannością i rzetelnością.

Możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako partnera kompetentnego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do realizowanych zadań oraz szybko reagującego na potrzeby Klienta.”

/-/ Wojciech Tyc

DYREKTOR

PERS Sp. z o.o.

„Firma Pers sp .z o.o. współpracuje z firmą ProLogistica Soft Sp. z o.o. od 2016 roku.

Z przyjemnością informujemy, ze współpraca z firmą ProLogistica Soft Sp.z o.o., wysoki poziom obsługi oraz dyspozycyjność, spełniły nasze oczekiwania możemy polecić firmę ProLogistica Soft ,

jako rzetelnego i wiarygodnego partnera.”

/-/ Joanna Gancarz

KOORDYNATOR DS.ZAMÓWIEŃ

Igepa Polska Sp. z o.o.

„Informujemy, że firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. współpracuje z firmą Igepa Polska Sp. z.o.o. w zakresie usług systemu zarządzania i prognozowania popytu. Współpraca między naszymi przedsiębiorstwami układna się bardzo dobrze, utworzone narzędzie informatyczne zostało skrojone na miarę indywidualnych potrzeb naszej Spółki. System jest dla nas dużym wsparciem w codziennych analizach stanów magazynowych oraz przy automatyzacji lokowania zamówień.

Na podstawie naszych doświadczeń, możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako solidnego i sprawdzonego partnera biznesowego.”

/-/ Agnieszka Woźniak

KIEROWNIK DZIAŁU ZAKUPÓW

Zellandia Sp.z o.o.

“Zeelandia Sp. z o.o. korzysta z oprogramowania firmy ProLogistica Soft Sp.z o.o. w zakresie prognozowania popytu dla celów planowania zakupów i produkcji.

Rozwiązanie dostarczone przez firmę ProLogistica jest kompletnym i przyjaznym w obsłudze narzędziem wspomagającym naszą codzienną pracę. Bieżąca współpraca nacechowana jest fachowością i profesjonalizmem a pracownicy firmy ProLogistica szybko i rzetelnie reagują na zgłaszane problem.

Rekomendujemy firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o. jako partnera biznesowego elastycznie i indywidualnie podchodzącego do potrzeb klienta.”

/-/ Mariusz Glaza

SZEF DZIAŁU IT