ProLogistica Soft - system do zarządzania zapasami i prognozowania popytu dla producentów oraz dystrybutorów
PROGNOZOWANIE POPYTU

Trafne prognozy popytu wyliczane automatycznie przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki.Łatwe w obsłudze narzędzie niewymagające wiedzy eksperckiej.

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI

Wybór strategii zarządzania zapasami pozwalajacej na zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów zapasów. Monitorowanie efektywności i analiza what-if.

AUTOMATYZACJA ZAMAWIANIA

Automatyczne sprawdzanie zapotrzebowania i generowanie zamówień zakupu przy uwzględnieniu warunków handlowych dostawców.

ZARZĄDZANIE WIELOODDZIAŁOWE

Zarządzanie zapasami w strukturze wieloodziałowej i wielomagazynowej.

 

ProLogistica Soft to elektroniczny ekspert – planuj skutecznie, zwiększaj zyski i kreuj sukces!

Zamów prezentacje

KLUCZOWE KORZYŚCI

Kluczowe korzyści jakie osiągniesz wdrażając oprogramowania ProLogistica Soft
Go to Wzrost osiąganych przychodów

WZROST OSIĄGANYCH PRZYCHODÓW DO 9%

Przychody Twojej firmy wzrosną dzięki temu, że: zapewniamy wymagany poziomu dostępności towarów - Never Out Of Stock, oraz minimalizujemy ryzyko wystąpienia utraconej sprzedaży

Go to OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAPASÓW

OBNIŻENIE KOSZTÓW ZAPASÓW

Obniżymy koszty Twojej firmy dzięki: dostosowaniu poziomu zapasów do prognozowanego popytu oraz redukcji kosztów odnawiania zapasów i magazynowania

Go to Obniżenie poziomu kapitału obrotowego

Obniżenie poziomu zamrożonego kapitału

Obniżymy poziom kapitału zamrożonego w zapasach Twojej firmy dzięki optymalizacji zapasów umożliwiamy redukcję poziomu zapasów nawet o 30%

Go to ZWIĘKSZANIE WYDAJNOŚCI, OSZCZĘDNOŚĆ CZASU PRACY

ZWIĘKSZANIE WYDAJNOŚCI, OSZCZĘDNOŚĆ CZASU PRACY

Pomożemy Ci zwiększyć wydajność pracowników i zaoszczędzić nawet do 80% czasu potrzebnego na planowanie sprzedaży i uzupełnianie zapasów poprzez automatyzację zamawiania

Funkcjonalności, jakich nie mają systemy ERP.

Wyniki, których nie osiągniesz przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych. Dowiedz się, jak poprawić wyniki swojej firmy z ProLogistica Soft.

KOSZTY ZAPASÓW

KOSZTY ZAPASÓW

Co składa się na koszty zapasów?

Na koszty zapasów składają się wszystkie koszty związane z utrzymaniem zapasów poniesione w określonej jednostce czasu. Najczęściej są one wyrażane jako procent wartości zapasu.

Dla wielu przedsiębiorców zapasy magazynowe stanowią główną część ich majątku jak również odpowiadają za największą część kosztów. Z tego względu ocena kosztów zapasów jest dla nich niezwykle istotna.

Niestety dokładne oszacowanie kosztów zapasów jest zadaniem bardzo trudnym. Główną tego przyczyną jest złożoność struktury kosztów, na które składają się takie elementy jak koszty zamrożonego kapitału, koszty przechowywania zapasów czy koszty wynikające z ryzyka uszkodzenia towaru w czasie magazynowania. Kolejnym powodem jest fakt, że nie zawsze jest możliwe lub ekonomicznie uzasadnione zbieranie i przechowywanie informacji o wszystkich kosztach poniesionych przez przedsiębiorstwo.

Ze względu na celowość, koszty związane z zapasami można podzielić na następujące trzy kategorie:

  • koszty zamawiania,
  • koszty magazynowania,
  • koszty wyczerpania zapasów.

Koszty zamawiania i magazynowania określane są często łącznie jako koszty logistyczne.


KOSZTY ZAMAWIANIA

Koszty zamawania, czyli te związane z procesem odnawiania zapasów, mają dwojaki charakter:

  • koszty stałe, czyli koszty niezależne od liczby zamawianych towarów, na które składają się najczęściej opłaty za złożenie zamówienia, koszty związane z komunikacją z dostawcą itp.;
  • koszty zmienne, najczęściej związane z logistyką, takie jak koszty transportu, rozładunku oraz przyjęcia towaru.

Trudności w oszacowaniu kosztów zamawiania wynikają zazwyczaj z ich skomplikowanej struktury, która ponadto może być różna dla poszczególnych dostawców. Dostawcy z reguły określają minimalną wielkość zamówienia, która w dodatku powinna być zaokrąglona do pełnych palet czy skrzyń. Często stosowane są również zniżki w cenie zależne od ilości zamówionego towaru.

Koszty magazynowania

Koszty magazynowania same w sobie mają bardzo zróżnicowaną naturę. Ze względu na ich celowość można je podzielić na następujące kategorie.

  • Koszty kapitału – stanowią one najczęściej największą część kosztów magazynowania. W sposób istotny zależą od tego jaka część zapasów opłacana jest ze środków własnych, a jaka jest finansowana zewnętrznie. Bardzo istotne jest również oszacowanie ryzyka zakupowanego zapasu, które związane być może na przykład z przeterminowaniem się produktów spożywczych bądź ze zdezaktualizowaniem elektroniki. Inwestycję w zapasy należy porównywać z dostępnymi na rynku inwestycjami o podobym ryzyku. Jest to aspekt często zaniedbywany, co prowadzi do niedoszacowywania kosztów kapitału.
  • Koszty powierzchni magazynowej - składają się na nie wszystkie koszty związane z pozyskaniem powierzchni magazynowej oraz jej utrzymaniem takie jak opłaty za oświetlenie, klimatyzację czy ogrzewanie. Struktura tych kosztów zależy w znacznej mierze od tego czy przedsiębiorstwo użytkuje własny budynek czy też wynajmuje powierzchnię magazynową.
  • Koszty usług magazynowych - w istotnej części składają się one z kosztów osobowych, ale zawierają również koszty ubezpieczeń, aplikacji komputerowych wspomagających zarządzanie magazynem, a także koszty terminowych kontroli czy zliczania zapasów oraz podatki.
  • Koszty ryzyka zapasu - obejmują koszty związane ze spadkiem wartości zapasów w czasie od momentu ich zakupu do sprzedaży. Przyczyny obniżenia wartości mogą być różnorakie. Pierwszą kategorią przyczyn jest utrata części towarów, która może być spowodowana błędami administracyjnymi jak na przykład błędy wysyłki, kradzieżą czy też zniszczeniem towarów podczas transportu bądź w czasie magazynowania. Kolejną kategorią przyczyn jest zmniejszenie lub utrata wartości poszczególnych towarów na przykład na skutek przekroczenia terminu ważności, zdezaktualizowania elektroniki wobec szybko zmieniających się trendów bądź też z powodów wynikających ze zmiany strategii marketingowej producenta związanej na przykład ze zmianą opakowania.

Koszty wyczerpania zapasów

Na koszty związane z wyczerpaniem zapasów składają się koszty złożenia awaryjnego zmówienia lub koszty ewentualnej zmiany dostawcy na takiego, który gwarantuje krótszy termin realizacji zamówienia, jak również trudne do oszacowania konsekwekcje straty zaufania klientów bądź obniżenia reputacji przedsiębiorstwa. Powinny być tutaj uwzględnione również koszty utraconej sprzedaży związanej z niewykorzystanym popytem.

Minimalizacja kosztów logistycznych

Składniki kosztów logistycznych, czyli koszty zamawiania i koszty magazynowania, zależą w sposób odwrotny od wielkości składanych zamówień. Istotnie, jeśli przedsiębiorstwo składa duże zamówienia, roczne koszty transportu są najczęściej niższe niż w przypadku przedsiębiorstw zamawiających częściej, ale w mniejszych ilościach. Z drugiej strony wyższe są koszty magazynowania.

Często powoduje to, że możliwe jest takie wybranie wielkości zamówienia, żeby zminimalizować koszty logistyczne znajdując równowagę pomiędzy kosztami zamawiania, a kosztami magazynowania.

POZIOM DOSTĘPNOŚCI TOWARÓW

POZIOM DOSTĘPNOŚCI TOWARÓW

Co nazywamy poziomem dostępności towarów?

Poziom dostępności towarów, nazywany też często poziomem obsługi klienta, określa prawdopodobieństwo, z którym w danej jednostce czasu zapasy nie zostaną wyczerpane i zaspokojony będzie cały popyt.

Oczywiście, osiągnięcie 100% pewności zaspokojenia całego popytu jest możliwe jedynie w sytuacji, gdy mamy do czynienia z popytem znanym, nielosowym. W przypadku popytu losowego, choć zdarzenie to może być mało prawdopodobne, nigdy nie mamy pewności, że w najbliższej jednostce czasu nie wystąpi popyt wyjątkowo duży przekraczający dostępny poziom zapasów.

Wyznaczanie optymalnego poziomu dostępności towarów

Nie ma wątpliwości, że utrzymywanie wysokiego poziomu dostępności towarów jest korzystne z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Nie tylko umożliwia osiąganie wysokich przychodów przy wykorzystaniu istotnej części popytu, ale również pozwala pozyskać zaufanie klientów. Z drugiej jednak strony wysoki poziom dostępności towarów wiąże się z koniecznością podniesienia poziomu zapasów, a tym samym z podwyższeniem kosztów magazynowania, zamrożeniem kapitału oraz z ryzykiem, że część towarów się zmarnuje (np. poprzez przekroczenie terminu ważności). Optymalny poziom dostępności towarów powinien być zatem wyznaczony jako kompromis pomiędzy potrzebą obniżania kosztów a chęcią osiągnięcia wysokich przychodów ze sprzedaży oraz zaspokojenia potrzeb klientów.



Wyznaczanie optymalnego poziomu dostępności towarów jest często zadaniem trudnym, a jego rozwiązanie jest wymagające obliczeniowo. Trudności przysparza na przykład ustalenie, w jakim stopniu pomniejszy się baza klientów w konsekwencji niezaspokojonego popytu. Często stosowane są uproszczone rozwiązania na przykład oparte o analizę ABC - utrzymywany jest wysoki poziom dostępności dla produktów generujących wysoki przychód oraz niższy dla tych, które generują niski przychód. Przykładowy podział przedstawiono w poniższej tabeli.

Grupa A pierwsze 10-20% produktów wysoki poziom dostępności, np.96-98%
Grupa B następne 30% produktów średni poziom dostępności, np.91-95%
Grupa C ostatnie 50-60% produktów niższy poziom dostępności, np. 85-90%

Jak mierzyć poziom dostępności?

Skoro przedsiębiorstwa stawiają sobie za cel utrzymanie pewnego poziomu dostępności towarów, powinny również mieć możliwość oszacowania na podstawie danych sprzedażowych, jaki poziom dostępności rzeczywiście oferują.

Istnieje wiele sposobów interpretacji zaproponowanej w pierwszym paragrafie teoretycznej definicji poziomu dostępności w celu wyznaczenia rzeczywistej jego wartości na podstawie danych historycznych. Najczęściej stosowaną strategią jest defniowanie empirycznego poziomu dostępności jako stosunku sprzedaży do popytu. Takie podejście wiąże się z koniecznością oszacowania utraconej sprzedaży, czyli popytu, który nie został wykorzystany ze względu na niewystarczający poziom zapasów.

Praktykant

Szukamy osób, które są zainteresowane analizą danych, planowaniem, logistyką i e-biznesem. Oferujemy ciekawe praktyki i żadnego parzenia kawy. Głównym zadaniem praktykanta będzie testowanie aplikacji w poszukiwaniu błędów oraz aktywne działanie na powstającym portalu (tworzenie projektów, pisanie artykułów i komentarzy). W trakcie praktyk będzie można poznać praktyczne wykorzystanie metod prognostycznych, metod planowania w przedsiębiorstwach.

 

Zgodnie z art. 13 RODO* informuję, iż administratorem Twoich danych jest firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. ul. Dzielnicowa 21.

Dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a RODO* oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. i usuwane po jej zakończeniu..
W przypadku wyrażenia przez Ciebie wyraźnej i dobrowolnej zgody będziemy te dane przetwarzać dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Wymagane będzie podanie poniższej klauzuli:
„Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji”
 
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie poprzez kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
 
* RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

 

Programista Java/J2EE

Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: współtworzenie oraz utrzymanie systemów informatycznych, opartych na technologiach Java/J2EE, ORACLE, Eclipse RAP

oczekiwania:

  • wykształcenie wyższe informatyczne
  • dobra znajomość języka Java
  • znajomość środowiska programistycznego Eclipse
  • znajomość technologii relacyjnych baz danych
  • otwartość i komunikatywność
  • gotowość podjęcia nowych wyzwań
  • dobra znajomość języka angielskiego

dodatkowymi autami będą:

  • znajomość bazy danych ORACLE
  • znajomość frameworków: Eclipse RAP, Hibernate/JPA
  • znajomość technologii J2EE

oferujemy:

  • interesujące zadania
  • możliwość rozwoju i realizacji swoich ambicji 
  • pracę w miłym, niekorporacyjnym zespole.

 

Zgodnie z art. 13 RODO* informuję, iż administratorem Twoich danych jest firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. ul. Dzielnicowa 21.

Dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a RODO* oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. i usuwane po jej zakończeniu..
W przypadku wyrażenia przez Ciebie wyraźnej i dobrowolnej zgody będziemy te dane przetwarzać dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Wymagane będzie podanie poniższej klauzuli:
„Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji”
 
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie poprzez kontakt na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
 
* RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

 

O NAS

Zespół ProLogistica Soft

Naszą misją jest wspieranie przedsiębiorstw w doskonaleniu procesu zarządzania zapasami.

Oferujemy autorski pakiet oprogramowania ProLogistica, ale nasze wsparcie wykracza znacznie poza dostarczanie oprogramowania. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami, pomagamy w projektowaniu procesu i ocenie jego efektywności. Możemy z dumą powiedzieć, że zdobyte do tej pory doświadczenie czyni nas wiodącymi ekspertami w dziedzinie zarządzania zapasami.

Wyliczamy prognozy popytu i dobieramy strategię zarządzania zapasami, która pozwala obniżyć koszty utrzymania zapasu i zwiększyć sprzedaż. Dobre wyniki osiągamy dzięki wykorzystaniu zaawansowanych metod statystyki i uczenia maszynowego. Nasze rozwiązanie to jednak nie tylko optymalizacja zapasów, ale też automatyzacja procesu odnawiania zapasów i zwiększenie jego przejrzystości.

NASI KLIENCI

 

pers   pers   meble zing postal zeelandia flhf   3w  agata profixpekpolck-complex.pngpcmtadmar

Opinie klientów

Plastics Group Sp.z o.o.

„Oprogramowanie stworzone przez firmę ProLogistica wybraliśmy ze względu na udokumentowane osiągi generujące konkretne, oczekiwane korzyści, wiarygodny zespół wdrożeniowy oraz dobry stosunek jakości do ceny.

Proces implementacji szytego na miarę naszych potrzeb produktu przebiegał zgodnie z założonym harmonogramem i na każdym jego etapie moglibyśmy liczyć na wsparcie ze strony ProLogistica również w sytuacjach gdzie konieczne były dalsze, nieplanowane wcześniej modyfikacje.

Bieżącą współpracę odbieram jako wręcz modelowy przykład synergii w biznesie gdzie wkład obu stron pozwala nie tylko generować obecne przewagi i korzyści biznesowe ale również proaktywnie rozwijać oprogramowanie na przyszłość.”

/-/ Marek Bielecki

GENERALNY KONSULTANT ds. LOGISTYKI I SPRZEDAŻY

AMTRA Sp z o.o.:

„Amtra Sp. z o.o. współpracuje z ProLogistica Soft Sp. z o.o. w następujących obszarach:

  • automatycznego prognozowania popytu dla celów planowania produkcji, prognozowania sprzedaży i planowania zaopatrzenia
  • optymalizacji stanów magazynowych towarów i wyrobów gotowych
  • automatyzacji procesu zamawiania

Zakupione oprogramowanie ProLogistica stanowi gotowe narzędzie obsługujące wszystkie wyżej wymienione zakresy. Procesy wykonywane są przez system automatycznie, dzięki czemu użytkownik może skupić się na zarządzaniu wyjątkami. Zespól ProLogistica tworzą ludzie kompetentni, otwarci na potrzeby klienta, zaangażowani w realizowany projekt.

Rekomendujemy ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako firmę rzetelną, godną zaufania i przyjazną klientowi.”

/-/ Tomasz Markusik

PROKURENT

HERMON Sp. z o.o.

„Współpracujemy z ProLogistica Soft Sp. zo.o. z siedzibą we Wrocławiu, w zakresie prognozowania popytu, optymalizacji zapasów magazynowych towarów i wyrobów gotowych oraz automatyzacji procesów zamawiania i odnawiania zapasów.

Prace wykonywane przez pracowników ProLogistica Soft Sp. z o.o. cechują się starannością i rzetelnością.

Możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako partnera kompetentnego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do realizowanych zadań oraz szybko reagującego na potrzeby Klienta.”

/-/ Wojciech Tyc

DYREKTOR

PERS Sp. z o.o.

„Firma Pers sp .z o.o. współpracuje z firmą ProLogistica Soft Sp. z o.o. od 2016 roku.

Z przyjemnością informujemy, ze współpraca z firmą ProLogistica Soft Sp.z o.o., wysoki poziom obsługi oraz dyspozycyjność, spełniły nasze oczekiwania możemy polecić firmę ProLogistica Soft ,

jako rzetelnego i wiarygodnego partnera.”

/-/ Joanna Gancarz

KOORDYNATOR DS.ZAMÓWIEŃ

Igepa Polska Sp. z o.o.

„Informujemy, że firma ProLogistica Soft Sp. z o.o. współpracuje z firmą Igepa Polska Sp. z.o.o. w zakresie usług systemu zarządzania i prognozowania popytu. Współpraca między naszymi przedsiębiorstwami układna się bardzo dobrze, utworzone narzędzie informatyczne zostało skrojone na miarę indywidualnych potrzeb naszej Spółki. System jest dla nas dużym wsparciem w codziennych analizach stanów magazynowych oraz przy automatyzacji lokowania zamówień.

Na podstawie naszych doświadczeń, możemy polecić firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o., jako solidnego i sprawdzonego partnera biznesowego.”

/-/ Agnieszka Woźniak

KIEROWNIK DZIAŁU ZAKUPÓW

Zellandia Sp.z o.o.

“Zeelandia Sp. z o.o. korzysta z oprogramowania firmy ProLogistica Soft Sp.z o.o. w zakresie prognozowania popytu dla celów planowania zakupów i produkcji.

Rozwiązanie dostarczone przez firmę ProLogistica jest kompletnym i przyjaznym w obsłudze narzędziem wspomagającym naszą codzienną pracę. Bieżąca współpraca nacechowana jest fachowością i profesjonalizmem a pracownicy firmy ProLogistica szybko i rzetelnie reagują na zgłaszane problem.

Rekomendujemy firmę ProLogistica Soft Sp. z o.o. jako partnera biznesowego elastycznie i indywidualnie podchodzącego do potrzeb klienta.”

/-/ Mariusz Glaza

SZEF DZIAŁU IT